Jag har ju inte uppdaterat er om sjukdomsläget på ett tag nu, anledningen är att jag mår alldeles för bra helt enkelt. Vissa dagar kan susa förbi utan att jag ens tänker på sjukdomen. Jag behöver bara träffa läkarna 1 gång om året så länge jag är stabil och prover behöver jag bara ta var 3 månader numera! Så underbart :)

Att ta prover varje vecka är en pärs för någon som ,trots tusen stick, fortfarande blir lite lätt kallsvettig när nålen ska in i ådran. Så jag är väldigt nöjd över att mina stackars ådror nu får vila.
Bilden till vänster är den värsta provtagningen nånsin, på Sahlgrenska och en stackars sköterska skulle ta prover på mig och jag sa att jag har tunna ådror så brukar vara ganska svårstucken. 5 gånger stack innan vi fick ett litet sketet rör.. Och när hon görar runt med nålen för att då ut sista droppen till röret så känner jag en väldigt smärta. Sen känner jag att ådrar krullar upp sig i armen på mig. Den hade gått av, hade en blåmärke lika stort som en tennisboll i armvecket. Dagen efter tog de prov från handen istället, vilket inte var bättre, ådran uppe på handen bara sprutade ut blod.

Numera så vet jag exakt vart mina två enda stickbara ådror sitter och visar mer än gärna vart de är när det är stickdags. Som tur är så känner de på provtagningen mig ganska bra nu och vet också vart de bästa ådrorna finns, dock ses vi ju bara var 3e månad numera! Skönt :)

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej